Doftnytt

Ni vet ju att jag är en riktig parfymnörd=)
 
Våren tycker jag är roligast då de kommer många nya sommardofter.
Tänk att lite dyr vätska på en flaska kan göre en såå lycklig!
 
Här kommer de senaste godbitarna.
 
Boss - The Scent for her
 
 
 
Denna doft är lätt, blommig och fruktig och jag älskar den! Skulle jag mot all förmodan bara ha en enda flaska parfym i min ägo så vet i sjutton om det inte hade blivit denna alltså! Det är nästan så att den petar ner mina tidigare favoriter på listan. Jag skulle kunna dricka upp den haha.
 
Persikor i honung och blommig Fresia finns bland noterna.
En dagenrunt-doft som passar de flesta kvinnor.
 
YSL - Black Opium
 
 
Denna fick jag i present och var till en början lite skeptisk då jag förknippar tidigare Opium-dofter men lite äldre damer=)
Men denna är en lättare och "rockigare" version som tilltalar kvinnor i de flesta åldrar skulle jag säga.
Parfymen är tyngre och blommig med noter som apelsinblomma, kaffe och vanilj.
En kvällsdoft som känns festlig.
 
 
Escada - Fiesta Carioca
 
 
För 25 år sedan började modehuset Escada med sina limiterade sommardofter och i år för att fira sina 25 år har de tagit fram denna godisbit!
 
Deras sommardofter är alltid lätta och väldigt fruktiga.
Några av åren har jag avstått från att köpa då dofterna varit FÖR söta för min smak.
Men jag har lyckats samla på mig 14 stycken genom åren och eftersom de bara finns under en begränsad tid så anses de lite som samlarobjekt för doftnördar=)
 
Årets doft är en av de bästa tycker jag då den har en bra balans mellan söta frukter och blommor.
Noter som brasiliansk passionsfrukt och saftiga röda hallon varvas med passions-och apelsinblomma.
Hur gott låter inte det??!
Jag haffade en för några veckor sedan då Nordic Feel tidigt fick in dom i sitt sortiment.
Passa alla kvinnor, hela dagen.
 
Rihanna - Rogue Love
 
 
Till sist en s k kändisdoft. En väldigt bra sådan!
Kändisdofter kan lätt få ett oförtjänt dåligt rykte och det tycker jag är synd då jag har många kändisdofter i skåpet som är fantastiska.
Denna är en av dom! Jag gillar den skarpt.
 
I noterna finns b l a persika, vanilj, kokos, karamell och kaprifol.
Doften är lite "pudrig" men samtidigt frisk och lätt.
Går att använda både till vardags och till fest.
 
Så ja, det var dagens tips.
Löp och köp=)