Äntligen vårt!

Idag följde jag med Alfons till tandläkaren för första gången. 
Vi skulle vara i rummet längst ner i korridoren och på väg dit passerade vi 4-5 rum, alla med dörrarna öppna.
Självklart såg och hörde Alfons vad som pågick i alla rum, tvärstannade med tårar i ögonen och klamrade sig fast vid mitt ben.
Efter ett tag gick han iaf med på allt sköterskan bad honom att göra och han fick mycket beröm. 

Själv har jag tandläkarskräck och försöker mitt yttersta för att inte påverka barnen! 

På något sätt lyckades sköterskan att där och då boka in mig på en tid för kontroll!
Eh vad hände där??
Föregå med gott exempel var det ja.

Under tiden vi var där så var Freddy på utvecklingssamtal med Elliot i skolan.
Även där mycket beröm och Elliot fick höra vilken fin kamrat han är💙.
Härligt att höra.

Efter vårt tandläkarbesök begav vi oss mot Bankekind för att äntligen få träffa lille Melker som blir en vecka idag.
Så himla liten och söt💙!
Den där bebisbubblan saknar jag, det är en så mysig period i livet.

Sedan åkte vi hem och mötte upp mamma som lekte med grabbarna medans jag och Freddy åkte in till stan på tillträdesmöte.
Tack mamma för hjälpen! 

Såå nu äntligen är huset vårt, bara vårt!
Säljarna är så himla gulliga och har varit så tillmötesgående så vi köpte en julgrupp till dem.

I huset, i köket stod en presentpåse till oss med en Blossa årsglögg och två godispåsar samt ett kort där det stod "Välkomna hem, vi hoppas ni ska trivas!".
Vilken fin gest! 

Freddy är i huset nu och kommer hem sent.
Jag packar här och så kommer vi nog vara uppdelade de närmaste två veckorna innan sista flyttlasset går.
Snart bor vi där😊.




#1 - - sofnys:

Väldigt fin gest!! Från bådas håll, kan ju inte bli annat än bra! Vad underbart att huset är ert nu :)

Svar: 😊👍
Annie