Norge

I torsdags morse kom mamma hit och så började vi färden mot Norge, jag, mamma och pojkarna.

Vi brukar åka dit en gång varje sommar men förra året blev det inget så det var länge sen vi träffade släkten. 

Resan gick toppen, två små stopp och ett stopp för lunch.
Elektronik i form av surfplattor med filmer och appar är bra skit när man ska åka långt😊.
6-7 timmar tar resan beroende på antal stopp.

Vi började med att träffa min lilla mormor och morbror och fikade på glass och jordgubbar.

Sedan åkte vi hem till moster och hennes man där vi alltid sover.
Kvällsmat och lite vin innan läggdags. Man är rätt trött efter att ha kört så länge.

Fredagen blev solig och fin! Vi hämtade upp mormor och började med ett besök på kyrkogården där morfar ligger.
Sedan åkte vi ner till älven Glomma och tittade på båtar. Alfons skulle såklart gå så nära vattnet som möjligt så jag fick hålla i honom hela tiden men det var väldigt vackert där nere.

Dagen avslutades med grillning och promenad.

Mosters baksida består typ av ett kalt berg och är inte alls barnvänligt. Det finns en hundgård på berget där nya valpen Sita bor.
Grabbarna sprang på detta berg fram o tillbaka, upp o ner hela tiden för att hälsa på hunden.
Tur att mamma var med och kunde hjälpa mej att jaga Alfons haha!  Men han fixade det bra, inga skador.

Det blir helt annat när man är borta hos någon annan. Då är man på helspänn hela tiden för att den lille inte ska välta nån glasgrej, ramla ner för berg eller springa ut på vägen mm.
Nästan tur att vi inte var där förra året då han var 1,5 år. Nu går han ändå att resonera med även om han inte alltid lyssnar haha.

Jag och barnen sov i källaren och det gick bra men jag sover alltid så dåligt borta så när vi kom hem igår längtade jag efter att få sova i min säng.

Hemresan gick oxå väldigt bra med endast ett lunchstopp. Duktiga grabbar!

Mysigt att träffa lite familj. Barnen tyckte nog att Sita var allra roligast😊.



I dag följde Alfons med Anna o Jonas och ska sova där så vi resterande har käkat lunch på stan och bakar nu bullar.
Filmkväll för hela slanten väntar.

Imorgon ringer klockar 4:30 och Ullared med tjejerna står på dagordningen. Jippi!!😊