Bit ihop

Grabbarna mår bättre och deras mor mår sämre!

Elliot fick en lätt förkylning och har bara lite hosta kvar.
Alfons är fortfarande genomsnorig och hostig men sover bättre på nätterna igen.

Självklart åkte jag oxå på världens förkylning!
Jag kan ju inte låta bli att pussa och krama mina barn oavsett sjukdom.

" Mamma kan jag få en kram?"
" NEEEJ!! Stanna där du är! Håll dej borta!"
Hehe nänä det går icke;)

I alla fall, nu är jag sjukt hängig, trött , frossar och är jättesnorig...ja ni fattar, en skitjobbig dunderförkylning asså!

I går proppade jag i mej värktabletter och tog med killarna till Busfabriken,
Elliots önskemål.
Inget folk knappt, Elliot hittade en kompis direkt och sedan såg man knappt röken av dem!
Alfons och jag hängde i babyhörnan.
Perfekt, mjukt och bra så han kunde röja fritt:)


Men i natt och i morse mådde jag inte alls bra så Freddy fick stanna hemma ett par timmar på morgonen så jag kunde få sova ut lite innan han åkte till jobbet.
Prepp med tabletter och nässpray så begav vi oss mot Mjölby och Godishuset, sedan lunch och efter det en sväng till Maxi.
Man blir ju rastlös av att bara sitta hemma;)

I morgon börjar Elliot på simskola!
Vi fick en plats i går i en extrainsatt grupp. Snabba ryck när man är ute alldeles för sent.
Lass och Medley är fullt sedan länge i både Lj-o och lkpg men jag hittade en plats på Von Duva.
Det kanske inte hinner boka in sej så många i gruppen med så kort varsel och ju färre dessto bättre.
Privatlektioner för samma pris låter ju inte helt fel;)
Dessutom lugnt, inte så mycket liv runt omkring och 34 grader i vattnet.
I 15 veckor håller "Grodan" på.
Hoppas Elliot tycker om det!

I kväll är det Ljungsbro marknad och jag vet en liten herre här hemma som väldigt gärna vill åka karuseller.
Det kan ju grabbarna göra medans jag vilar.
Bra plan tycker jag!


#1 - - Sofie:

Tummen upp för simskola! Hoppas ni blir bättre snart! Krya! Och ta det lugnt! Kram