Il cocco

I dag besökte vi jobbet en liten sväng och hälsade på alla kollegor.

Sen mötte vi upp Freddy och han jobbarkompis Tim för en lunch i valla och efter det ett snabbt stopp på stan för att byta ett par badbyxor som var för stora på Elliot. Nu passar dom:-)

I eftermiddag köpte vi glass från Glassbilen, dom kommer typ halv fyra. Ingen har ju slutat jobbet då!
Tur för oss att vi var hemma. En annan granne kom också ut och köpte hur
mycket som helst! Tydligen går alla grannar på vår del av gatan ihop och gör en beställning. Den stackarn som är hemma får köpa glass åt alla och sen hålla den i frysen tills dom andra kommer och hämtar och betalar.
Haha då vet jag hur jag ska göra när jag börjar jobba! Glass åt alla!!!

När vi kom hem tittade jag i reklambladet för hemglass och ser att dom har börjat sälja kokosglassen man brukar kunna köpa på restaurang bl a Kikkobar i stan. Nästa gång måste jag ju köpa den!

  
Åh så trevligt!

Lite bilder på glassmonstret.





Och sen lite utelek.





Här ser ni lite av plattorna oxå.

Nu  på kvällen fick vi besök av faster Anna och farmor Gun som var med under kvällsbestyren, maten, tvättning, buset, badet och jamasen. Sen var det dags för välling och bums i säng.
Varje dag märker man man det händer saker, utvecklingen tar verkligen fart. Coolt att se!
I dag te x har han lärt sej stänga luckan och sätta på diskmaskinen( men vi skulle inte diska idag;-), trycka med dosorna mot tv:n och gå till skötbordet när man säger att man ska byta blöja. Gulligt! 

Fler och fler ord kommer ur hans mun oxå: tack, titta, mamma, nää, där, kaka, mera, bebis. Sen om han fattar vad han säger det är ju en annan sak;-) Tänk när han kan prata med oss och föra ett samtal!!

Jaha jag borde väl ge mej ut och måla andra uppsättningen utemöbler. Suck!! Vi ska har vännerna här på Midsommar och tanken är att ett långbord ska dukas upp men det ena kanske är vitt och det andra brunt.
Det gör väl inget? Men nån gång ska det ju målas. Jaja vi får se.

Jag börjar med en glass för att komma igång;-)
#1 - - Sofie:

Bästa monsterbilden, med glassreklamen i handen :)