sportig & nyttig!

I går hade vi möhippa för blivande Fru Nadja.

Vilken underbar dag! Vädret var perfekt, varmt och solen lyste.
Jag, Sofie och Maria åkte i full 80-tals mundering hem till Nadja för att hämta henne.
Hon fick ta på sej lite snygga kläder och så skålade vi i lite bubbel.

Sen bar det av ner till stan och Folkuniversitetet där vi dansade i en timme med en klasskompis från gymnasiet som heter Jonna. Vi hade så skoj och blev sååå svettiga!
Kändes lite som gymnasietiden, alla samlade framför spegeln igen=)
Jonna är så duktig och väldigt bra på att lära ut sina moves. Lyckat tycker jag!!

Dansen.


Tänja lite innan dansen, bra där Nadja!


Nadja, Anna och Maria i sina snygga kläder.


Vattenpaus.

Jag, Cat, Anna, Nadja, Maria, Jenny och Sofie.
Glada gänget efter en timmes dans=) Alla iförda svettband från Corren som min käre far fixade.

Efter dansen mötte vi upp Sofies sambo Micke som kom på sin mc.
Nadja skulle nämligen få åka med på en tur!! Hon blev lite nervös innan men tyckte det var skitkul efteråt!

Mc-turen.


Först lite skola med Sofie som lär Najda hur man lutar i kurvor.


Snygging redo för tur.


Nadja och Micke.  Adjöken Fröken!

Vi andra begav oss under tiden till Trädgårdsföreningen och dukade upp lite lunch och bubbel tills Nadja kom tillbaka.
Vi åt och skålade och snackade gojja! Freddy ringde och sa att dom var i närheten och att min lille son ville hälsa på tjejerna med sin skruvdragare så det fick han;-) Mysig att få pussa lite på honom!!
Sen körde vi i gång lekarna, frågesport, hitta sockebit i mjöl, sätta penna i flaska och pungboll m m.

Trädgården.


Vi gör oss redo för lite lekar.


Ja vi hittade sockerbiten i mjölet=)


I med pennan Mojje!!


Mina Pink-Ladies.


Ehh Nadja är galen;-)


Pungboll. Cat kör för fullt med en cider i handen;-)


Fight fight fight!


Det gäller att få in rätta schwuuuuget lixom.


Efter några härliga timmar i trädgården började det bli dax att åka hem ett tag innan kvällens middag.
Jenny kom helt plötsligt på att hon inte hade någon nyckel med sej och hennes sambo var på bortamatch utanför Borensberg.
Som tur var stod ett fönster lite öppet.


Inbrottet.


Ser lovande ut.


Jenny fick upp haspen och puttade ner växterna på golvet.


Yeeees ett lyckat inbrott hos sej själv=)


Vi skjutsade hem Nadja som skulle ta sej ett vil. Det tar på krafterna att vara på sin möhippa.
Jag och Maria följde med hem till Sofie efter som vi bor en bit i från stan.
Där kunde vi ta det lite lugnt ett tag innan vi satte igång att dusch, sminka, föna, platta... ja ni vet göra oss snygga.
Skönt att få bort allt svettigt smink och tvätta ur all spray ur håret.

Hämtade Nadja och Jenny och åkte ner till stan igen. Middag på nya Ghingis väntade.
Vilken god mat!! Dom flesta av oss tog buffé och där fanns även lite efterrätt så som pannacotta, frukt o glass.
Riktigt trevligt och bra priser.

Middagen.


Bidde visst bara en bild från middagen. Här är ena sidan av bordet;-)

Jag får sno bilder av dom andra sen. Det togs en del bilder under dagen kan jag lova. Roliga minnen!!

Jag och Maria (som skulle köra hem till Motala) begav oss hemåt efter middagen och de andra brudarna försvann ut i natten, haha.
Jag tror vi alla tyckte att möhippan blev lyckad och var nöjda över dagen.
Vi hoppas att Nadja har fått ett fint minne för livet=)

Det ska bli så skoj att gå på ditt bröllop Nadja, och vi är så glada för din skull!!


#1 - - WaTs:

Vilka härliga bilder!!! Jaaaa, det var verkligen en lyckad möhippa. Jag hade jätteroligt och kom hem utmattad och genomsvettig. Precis som det ska vara. Yeah!

#2 - - Cathrine:

Sjukt bra bilder och en sjukt kul dag!!