Hurtbulle

Vilken hurtig dag vi hade igår!

Uppe klockan åtta efter nio timmars sömn i streck, lite matning och sen ytterligare 1,5 tim sömn:-)
Började dagen med att göra en stor laddning Gulashsoppa och en äpplekaka samtidigt. Elliot låg snällt i sitt babygym och lyssnade på sina barnvisor.

Sen bar det iväg på den dagliga promenaden. 1,5 timme knallade vi runt i solskenet. Mysigt!
När vi kom hem gjorde jag två kakor till, en med blåbär och en tiger med kakao.
Smart det där med sockerkakssmet, bara att ha i vad man vill!

Jaha, när det sen var dags för Elliot eftermiddagsvil satte jag fart i hans rum. Rensade och bar ut i förrådet, satte ihop hans gungsyrsa som han fick av sin mormor på dopet och städade lite.
Den kommer från Jabadabado AB, så himla fina saker till barn. Vill inreda hela Elliots rum med saker därifrån typ!

Gungsyrsa från Jabadabado.

En sån här bil fick han av Freddys pappa.

När Freddy kom hem badade vi bebis och åt gulashen. Väldigt givande och mysig dag måste jag säga!
Inatt sov han exakt lika dant 9+1,5 tim.

För er information: Det finns inget mysigare än en nybadad, nyoljad bebis i pyjamas;-) 

I söndags var jag och Elliot hos Sofie. Vi myste och gick en promenad runt i Lambo. Tur att jag hade Sofie som guide. Jag var helt borta ;-) Har aldrig gått runt där förr! Vi stannade och köpte glass. Nya Magnum med mörk choklad och kokosglass, så himla god!
Vi var helt svettiga när vi kom tillbaka, kändes som en varm sommardag nästan. Underbart!!

Nike sneakers på!


Idag öser regnet ner. Trist när det har varit så fint i många dagar nu. Men jag har köpt regnskydd till vagnen så det ska nog bli en promenad i dag oxå. Säkert mysigt att ligga därinne i vagnen, skyddad från regn, inbakad i filt och med regnet som smattrar på taket:-)

Grubbel: Hur kan man göra en blöja som passa till barn mella 7-18!!! kg? Känns som att det är rätt stor skillnad på ett barn på 7 kg och ett på 18 kg eller?? Grubbel grubbel!

Ja det var nog allt för denna gång.
Nu har Elliot vaknat efter sitt vil och ligger och snackar lite. Bäst att jag går och pratar med honom;-)
#1 - - Sofia:

Hej gumms.. Mm håret vart kalas , men ska lägga i ett till paket på tisdag.. :) Ja jag vet visst finns det massa fina smycket man blir tokig.. Ses snart.. Hälsa familjen.. Kram Kram