3-dagars

Helgen var mycket mysig med besök både av Elliots farmor & farfar och mormor & bonusmorfar.

På lördags kvällen blev vi bjudna på middag hemma hos Madde & Ante och deras två små söner Casper och Vincent. Jättetrevligt och god mat, fläskfilé gryta med ris, sallad och vitlöksbröd.

När min mamma och Stefan hade åkt hem på söndags kvällen tyckte jag att Elliot kändes så himla varm och lite slö. Han hade 39 graders feber, stackarn!  Den natten blev lång och jobbig, fortfarande feber dagen efter. Bara att underhålla med panodil men så fort den slutade verka steg ju febern igen. Så hade han en feberfri natt men inte så mycket sömn, feber igen när han vaknade. Bvc tyckte att det bara var att vänta men när han sen fick hög feber o nästan yrade nästkommande natt så ringde jag 1177 och hon tyckte vi skulle boka läkartid.

Så igår begav vi oss ner till vårdcentralen och fick träffa en doktor. Hon stoppade den där äckliga träpinnen i halsen på honom så han belv jätteledsen och nästan kräktes. FYYY! O sen stick i den lilla lilla fingret, han grät massor. Och jag var helt genomsvett! Inte kul att se sitt barn ha ont och må dåligt! Sen kom Freddy ner när han hade slutat jobbet. Vi fick provsvar och dom såg jättefina ut. Han var helt frisk!

Ett urinprov ville dom ha för att vara på den säkra sidan så det lämnade vi in idag och det var helt ok det med!
Nu har han varit feberfri i ett dygn och sovit mycket! På eftermiddagen så började hans hud att bli flammig och prickig, så då var det väl tre-dagars feber som alla (inte doktorn) trodde först. Jaja huvudsaken är att han är frisk igen!

Det har varit lite jobbiga dagar, man går på helspänn hela tiden. Inte lätt att vara liten!

Jag har trots allt fått lite egentid denna vecka. Blev sååå trött på mitt hår så jag ringde Zigges på ikano-huset och två timmar senare satt jag i stolen. Freddy ko m hem lite tidigare från jobbet och kunde vara hemma med Ellie. Klippning, färg och slingor. Skönt med en make over och att unna sej lite lyx i vardagen. Hon var jätteduktig! Jah sa att hon fick fria händer, gör vad du vill! Kan bara bli bättre. Tänk höst och choklad;-)
Hon klippte det i axellängd, uppklippt o snelugg typ. Mörkbrun färg med mörkblonda och lite rödbruna slingor.
Jag blev nöjd!
Sen har jag även storhandlat på Maxi, lämnade grabbarna hemma;-) Skönt att gå där ensam och handla i lugn och ro. Det blir mer gjort då. Å nu har dom äntligen kommit för säsongen....satsumas!! Mitt största gravid-begär och jag känner på mej att det blir lika stort den här hösten även om jag inte är gravid. Sååå goda, gula, små o sura;-)


Nu är hösten verkligen här. På dagens promenad blev det jackor på! Bara 11 grader här i förmiddags.
Nu kikar solen fram så det kanske blir en kvällspromenad snart.
Sen Idol och Criminal minds.
Imorgon ska jag och Elliot äta lunch med hans morfar och gammelfarmor.

Ha nu en mysig kväll!
#1 - - Cathrine:

Inte kul med sjuk knodd kan jag tanka, hoppas han repar sig bra :) Haret later finfint, behover oxa en forandring snart! kram