Första advent

Hej och trevlig första advent!

Här hemma har vi fixat o donat. Igår städade vi och satte upp julgardiner, ljusstakar o strutar mm.
Fint! Jag blir alltid så glad och får nån slags mysig känsla i kroppen när man börjar göra lite julfint hemma!


Dessa svarta kuddar ligger i soffan och likadana panelgardiner hänger i våra fönster.


Utanför våra fönster lyser granen och  ljusslingan på altanräcket.
Det är så mörkt här uppe så alla hushåll har nån slags ljusslinga i trädgården och massa ljus i sina fönster.
Mysigt att gå runt och kolla (som en gammal tant;-).


Min lilla ljusboll från Konstsmide.

Idag har vi tänt första ljuset och fikat på pepparkaks muffins. Gott!

Vi har även varit i Norrköping, Bauhaus och Babyland. Vi köpte en jättefin taklampa till köket i svart med lite bling bling i mitten och en kruka. Från babyland blev det hörselkåpor och en leksaksmobil till junior.
Vi kollade på och fick 40 min kurs i bilbarnstolar oxå. Han slutade ju aldrig snacka! Men det är bara bra för vi har ingen aning om vad vi ska köpa. Snart dags för ny stol nämligen. Det är som en djungel!
Nästan värre än att köpa barnvagn!

Nu på kvällen satte Elliot i halsen. Jävel så rädd jag blev! Jag slet ur honom ur stolen och både jag och Freddy dunkade honom i ryggen medans jag höll honom nästan uppochner. Fy säger jag bara!!
Men sen blev han glad snabbt igen.


Bus i sängen.

Snart dags dags för mitt söndagsnöje: One tree hill och Gossip girl.
Skojs!


Det var nog allt för nu.

Höres!
#1 - - Sofie:

vad söt han är :)