Micket varmet!

Halloj i värmen! Dags för uppdatering.

När jag jobbade på Burger King i min ungdom;-) sa alltid vår snälle städare när det var varmt ute att det var "micket varmet"!

Jobbigt för både små och stora i värmen men framförallt för bebisar! Elliot har aldrig varit så här gnällig och det är inte så kul! Hoppas det blir bättre snart!

Jaha vad har hänt senaste veckan:

Anna har flyttat hem från USA och i torsdags kom hon hit och hälsa på. Det var så länge sen vi sågs och hon hade inte träffat Elliot heller. Vi fick en jättesöt vit Calvin Clein-body.

Jag och Elliot hälsade på Sofie i fredags. Hon slutade vid lunch. Vi åt våfflor med sylt, grädde och glass. Smarr!! Elliot sov hela tiden så jag och Sofie passade på att sola lite och snacka en väldans massa. Behövde min dos av sofnys:-)
Det var ett tag sen.
På kvällen gick vi ner till Ante och Madde och deras två små killar Casper och Vincent. Det bidde grill och fotboll. Spännande! Synd att Sverige förlorade på straffar.

Pappa har köpt en ny "leksak" som han stolt kom förbi och visade upp. En Audi TT, jag har velat ha en sån bil i typ 10 år.
Jag får låna den när jag vill, skojs!!


Igår var Marie, Mackan och Oliver här. Vi åt lite glass på altanen, det blåste så mycket att vi inte kunde ha parasollet uppe.
Kul att ses igen. Knoddisarna verkar väldigt lika i sättet och det är skönt att prata med dom som är i samma situation som vi är.


Sedan tog vi en sväng till Söderköping och Outlet 210. Det var bara skit och jätterörigt. Orkade knappt titta på kläderna för det var så stökigt. Men vi köpte ialla fall en liten ljusblå Champion-tröja till Ellie.
Därefter åkte vi till Ingelsta i Norrköping. Där blev det lite shopping, skojs!

Elliots mormor var här en sväng förra söndagen. Hon hade stort gosbehov:-) Hihi, ville mysa lite med sitt barnbarn.


Annars har vi inte gjort så mycket. Busat lite på filten i skuggan och så fort Elliot sover så passar jag på att sola lite!
Vi har gått långa promenader, lite jobbigt med solen som lyser ner i vangen bara. Man får hitta på egna lösningar så går det bra. Mycket jordgubbar med glass eller grädde har det blivit senaste dagarna i värmen oxå. Man är inte speciellt sugen på att stå framför spisen!
Ikväll blir det nog en rabarberpaj med vaniljvisp tror jag!

Här kommer lite mixade bebisbilder från veckan som gått. Han blir bara större och större, dvs rundare;-) Lilla klumpen!







Stort grattis till min vän Niklas som blev pappa till två små pojkar förra veckan.
Dom föddes i vecka 28, den ena vägde 1100 g och den andra 875 g. Dom mådde jättebra trots den tidiga födseln.
Dom är ju helt underbara på Neonatalen och vi här i Linköping har tydligen en av landets bästa Neo-avdelningar så dom är i goda händer.
Lille Theo och Vincent!

Nu ska vi snart klippa oss lite. Jennifer kommer hit, vår privata frissa:-) Sen blir det lite slingor om jag orkar.

Ha en bra dag i värmen!
#1 - - Sofie!!:

Oh vadsöt han är, ser ut o växa såd det knakar:)

Vi ses snart igen.