26/8

Jag och Elliot åkte in till Sofie i Mjärdevi igår, hon mötte oss på sin mc. Cool brud;-)
Jag har rensat i garderob och byråer så Sofie fick kolla lite på kläderna och så tog vi en fika.
Frödinge kladdkaka=BEGÄR!! Så himla god, funkar alltid! Mysigt med en liten pratstund som vanligt.

I dag har vi haft besök av Carro & Oliver och Marie & Oliver.
Dom kom runt tio-tiden och då vaknade precis min trött son.
Han fick hälsa i sin jamas och sen bytte vi om till nåt mer anständgt;-)
Mycket mysigt med besök! Bidde lite fika o massa bebissnack.
Tack för idag tjejer!

Ligan! 

I dag för exakt ett år sedan gick min farfar bort.
Fick samtalet på jobbet, pappa ringde från sjukan. Farmor och pappa fanns vid farfars sida.
Jag stängde in mej i Guns och Sofies rum och bröt ihop. Inte kul alls.
Bara några dagar innan gjorde jag mitt första graviditetstest och fick reda på att jag var med barn.
Det var verkligen dubbla känslor. Jag och Freddy satt på beravningen med stor  sorg i våra hjärtan men samtidigt med en liten liten underbar hemlighet som växte i min mage. Vår hemlighet! Det var inte så lätt att glädjas just då.
Ville att sorgen skulle lägga sej lite innan vi berättade för familjen.

För nästan exakt två år sen gick min morfar bort, även han i augusti.
Livets gång antar jag. Någon somnar och någon annan vaknar.
Synd att dom aldrig fick träffa Elliot. Men dom ser honom och finns med oss vart dom nu än är.

Ikväll tänder vi ett ljus för farfar/gammelfarfar Kurt och morfar/gammelmorfar Ole.


Imorgon ska vi till stan och äta lunch med Jenny och hennes lilla Julia som är två veckor äldre än Elliot.
Blir skoj, det var ett tag sen vi sågs. Sen blir det storhandling på Maxi inför fredagen.
På fredag kommer nämligen Danne, Linda, Moa och Anton hit. Vi ska ta en sväng på Ljungsbro marken och sen går vi hem och grillar. Hoppas vädret är bra.

Varje år planteras det gula blommor ovanför akvedukten här i Ljungsbro. Det står Göta Kanal Ljungsbro.
Varje år i alla tider har även någon/några ryckt upp blommorna i k:et på kanal. Varje år, det slår aldrig fel! Detta har nu även självklart hänt denna sommar. Alltid roar det någon. Traditionen lever vidare, vore ju lixom inte detsamma med blommor i k:et ;-)

Till Frida.
Vad kul att du har hittat till min blogg.
Det är klart att jag kommer ihåg dej. Vi lekte ju massor. Bytte suddisar och spelade fotboll;-)
Tyckte det var jättetrist när du flyttade kommer jag ihåg.
Har du facebook får du gärna lägga till mej där.

Nehej nu är det nattning av bebis som gäller.

God natt och dröm sött!
#1 - - Frida:

Hej :) vad kul att du kommer ihåg mig. Ja jag tyckte det var jätte tråkigt att flytta, jag saknar Ljungsbro o Linköping massor fortfarande! Saknar att inte få bada i kanalen :) jag har inte facebook än o ingen blogg heller men jag säger till om jag skaffar en. Ni bor i Ljungsbro har jag förstått? Ta hand om dig o lilla familjen. Kramar