Möhippa+Pablo

Jag har haft en sjukt rolig helg!!!

Tog en sväng förbi jobbet i fredags och fikade lite.
Vi har en kollega som kör lastbil med kläder till olika land och skänker till bla barnhem.
Jag hade med mej en klädlast och det hade även Sofie. En päls+mössa hade hennes mamma skänkt.
Mycket fint!!


I går var det möhippa! Vi "kidnappade" den blivande bruden runt kl 14. Började med lite champange och sen åkte vi till CC (cloetta center) där väntade två rätters middag och hockey, LHC-Färjestad. Vi satte på Madde en Färjestad t-shirt och en LHC mössa. Hon fick till uppgift att heja på båda lagen och skrika allt vad hon hade;-)
Hon skulle även fixa autografer till allas söner av en spelare (Mårtensson). Hon mutade några småkillar med godis och fick gå före i kön! 
Det var riktigt kul och maten var jättegod.


Efter matchen åkte vi hem till en tjej i tannefors och spelade spelet Sanning & konsekvens.
Jag var nykter och körde och jag kan säga att jag var lite FÖR nykter för vissa av spelets lekar:-)
Dom andra brudarna hade ju hinkat i sej en hel del! Men vi skrattade så vi fick kramp i magen kan jag lova!!
Sen sminkade vi Madde och klädde på henne fula kläder. Runt 22-tiden skjutsade jag dom till stan och fortsatte själv hemmåt Pickhult.
Mina grabbarna hade haft en mysig kill-dag. Det var lite trist att komma hem utan att få krama och pussa på min lilla pluttis, han sov så gott i sin säng. Skönt att det går så bra att lämna dom, jag vet att Freddy fixar det och då kan jag slappna av och ha roligt;-) Men kände ändå att jag ville ha bilen ifall det skulle va nåt.


Idag har vi varit och sett på Pablo Francisco i Konsert & kongress. Freddy vann biljetter i fredags.
JAg blev så gald när han ringde och berättade det!
För två år sedan var vi i stockholm och såg honom på China. Det var min 30-års present till Freddy. 
Han är en stå-upp komiker från USA som vi har gillat länge.
Som vanligt hade han med sej lite killar som "värmde upp" innan Pablo körde igång.
Även idag blev det skrattkramp!!! Så himla rolig kille!! Vi hade jätteskoj och det var kul att se honom igen.
Tyvärr fick man inte fota under showen. Fick en liten bild på honom efteråt ialla fall. 


Elliot var under tiden hos sin faster och farmor. Han bjöd på hela sitt register;-) Glad, ledsen, arg, trött, pigg, jätteglad och ett litet vil i vagnen.

Det var första gången sen han föddes som jag och Freddy hittade på nåt själva utan honom. Blev ju bara ett par timmar men vi saknade honom massor! Men det är nyttigt för oss att släppa iväg honom ibland. Han är ju snart sex månader!! Vart tog den tiden vägen?
Tack så mycket för hjälpen Anna och Gun!! Och tack för dom fina kläderna!

Som sagt...en sjukt rolig helg helt enkelt!

Imorgon är det måndag igen, ny vecka med nya äventyr.
Kanske ska få besök av Niklas med sina två små tvilling-pojkar Vincent och Theo. Nu väger dom runt 3,5 kg och mår jättebra! Är redan tre månader men skulle egentligen bara vara någon vecka. Det ska bli jättekul att få träffa dom små.  
Det blir nog även en lunch med Jenny och Julia någon dag hoppas jag.
Ja... det är inte svårt att få dagarna att gå.

Vi har börjat lägga Elliot runt sju-halv åtta och det går jättebra. Visst blir han lite ledsen men efter ett tag så somnar han så duktigt. Nu har man helt plötsligt massor egentid;-)
Nu är det dags för lite tv-tittande. Blir läggdags tidigt känner jag.

Ha nu en trevlig söndags kväll!
#1 - - Cathrine:

Jag vill jättegärna att Sofie skulle ha behållit den där pälsutstyrseln, den bilden gjorde min dag!



Du verkar aktiverar dig som tusan btw ;) Kram

#2 - - Sofie:

Wtf! Haha kul att jag kan glädja någon :) Det är inte lika mysigt när man tänker på att det är äkta viträv eewwhh...:p

#3 - - Cathrine:

year 1 (va, hette den year 0? näe, inte hos oss)såg jag redan då det begav sig i australien sörru, jag håller med, sjukt kul!

#4 - - Dess:

Vad söt han var i mössan! Lilla skrutten :)



Hoppas allt är bra med er!

Kram Dess & Hampus