1-års kontroll

Bvc hade glömt bort Elliots 1-års kontroll!

Jag ringde och fick en tid idag. Nu är han ju snart 13 månader.
Han var feberfri imorse men vid lunch kom febern tillbaka och då vågade dom inte ge honom sprutorna idag.
Vi mätte och vägde: 11 kg och 76,5 cm lång. 
Jag trodde han skulle väga mer eftersom han äter som en hel karl;-) men han är ju så otroligt aktiv hela tiden.

Vi hämtade även mina skor från Sportia, jag fick ringa dom och dom hade ingen koll! Trött man blir. Skorna har säkert legat där flera dagar. Ja ja nu har jag dom ialla fall. Dom såg röda ut på bilden men i verkligheten är dom CHOCKrosa! Jättefina! Jag har ett snyggt nagellack som passar till oxå;-).

Sen gav vi oss ut på en promenad och lång skulle den bli. Jag hade ju lite steg att ta igen sen igår när det regnade så dant. Har satt ett mål (antal steg per dag) och får jag fler steg så är det ju bara plus.
Vi gick vår vanliga tur och tog en avstickare för omväxling skull, bara det att jag inte visste vart den vägen ledde.
Vi gick och gick, tog en liten väg, kom till en återvädnsgränd och vände, gick och gick lite till, tänkte vända men jag kommer nog ut någonstans snart tänkte jag och det gjorde vi efter en väldans lång promenad. Men det gjorde inget, Elliot var på bra humör och jag fick ihop massa steg och var helt slut när jag kom hem.

Ingen rast, ingen ro. Freddy började städa, plocka och dammsuga medans jag fixade mini-calzones och skar upp ananans. Det känns alltid skönt att ha snyggt hemma, försöka ialla fall.
Elliots feber hade stigit något så han fick lite alvedon innan välling och somnade gott på direkten.
Hoppas han mår bättre imorn. Vi ska ju fira valborg=)

Lite bilder från dagen.



Lite mango och banan smoothie efter ett vil är aldrig fel.





Cooling! Redo för avfärd mot Tornby.



Äsch jobbiga kepa.




Efter kvällmaten. Nya favoriten: hålla sej hör öronen och säga Ååååååhh!!





Busar med pappa=)



Ehh ja vad gör du Elliot=)



Åååh!

Ja ni...man har inte en tråkig stund här hemma när en sån liten busunge röjer omkring överallt. Underbart!!!

Lite Lyxfällan på tv snart tror jag, och ananans såklart!