LĂ„nghelg🌾

Senaste veckorna har varit tunga!
Jag fĂ„r vĂ€l ta och inse att jag antagligen gĂ„tt och blivit pollenallergiker pĂ„ gamla dar😞.
GrĂ€spollen. 

Förra sommaren small det till och jag tÀnkte att det sÀkert bara var tillfÀlligt just den sommaren.
Det förstörde större delen av min semester. 
Ah sÄ nu i maj började jag Àta allergitabletter i förebyggande syfte och i juni small det till igen.
Inget funkar. VÀrst Àr kliande, röda och rinnande ögon.
Previa, 1177 samt apoteketpersonal tycker att jag ska gÄ till lÀkare medans vÄrdcentralen inte alls tycker sÄ fast jag har ring tre ggr.

Det har kostat mej tusentals kronor att testa all medicin som ÀndÄ inte funkar.
Jag blir sÄ trött av tabletterna jag tar nu sÄ jag har lagt mej nÀr barnen ska sova varje kvÀll.
NÀr jag sover Àr Ànda tiden dÄ ögonen inte besvÀrar mej sÄ jag lÀngtar efter att fÄ sova hela dagen.

PĂ„ jobbet Ă€r det högtryck och fullt med prov. 
Att trÀffa kunder med röda ögon och behöva förklara varför man sitter och torkar tÄrar med papper samt försöka sminka sej för att se nÄgorlunda respektabel ut, Àr inte alls skoj!
NÀ det tar pÄ krafterna och jag hÄller pÄ att bli tokig.

Åh vad jag lĂ€ngtar till semestern!
Nu har vi alla nya pass och försÀkringskort sÄ om vi kÀnner för det kan vi dra vart som!
Vi Ă€r inne pĂ„ att bila till tex Italien eller Frankrike. 
Tack vare min Àlskade bÀsta vÀn och kollega Sofie, som hoppar in och jobbar sÄ kan jag ta en extra semestervecka sÄ vi fÄr fyra veckor tillsammans och sÄ avslutar jag och barna med en semestervecka till innan skolstart.
Guld vĂ€rt! 

Idag har jag varit ledig med grabbarna. 
SĂ„ skönt med en lugn morgon! 

Vi drog tidigt till Tornby för inhandling av mat inför morgondagen. 
NÀr vi var klara började kaoset och kön ringlade sej utanför systemet som precis öppnat.
Det kĂ€ndes gött att dĂ„ redan vara fĂ€rdig och pĂ„ vĂ€g hem nĂ€r resten av lkpg började fightas bland hyllorna😊.

Vi ska till vĂ€nnerna Danne och Linda pĂ„ sedvanlig midsommarlunch, dans runt stĂ„ngen om det inte regnar, femkamp samt grill och en massa jordgubbar 🍓. 
Det blir en heldag och kvÀll!

Trevlig midsommar önskar jag er!🌾

💙💙