sjuklingar

Äntligen helg!!

Som jag har längtat. 
Denna vecka har gått så himla sakta och vi har varvat sjukdommar, jag och barnen.
En liten kompott av diverse grejer.

I söndags kräktes Elliot två ggr. Sedan inget mer. Natten till tisdag började jag springa på toa stup i kvarten.

Jag sjukanmälde mej, Elliot var hemma i väntan på att 48 timmar skulle gå.
Alfons hostade massor på morgonen , så där som har gjorde när han hade falsk krupp.
Han blev hemma han med.

Hostan gav sej så barnen fick gå till dagis på onsdag medans jag vilade.
Kände mej bättre framåt eftermiddagen men matt och orkeslös efter att inte ätit.

I går kväll lyckades jag äta mat och idag är allt som vanligt.

Idag har Elliot varit på dagis medans jag och Alfons varit hemma.
Han fick feber igår och hostade jättemycket inatt.
Sömn var inte att tänka på. Så jävla trist när allt han vill är att sova o så kommer de där attackerna trots hostmedicin, massor vatten, nässpray o högt under huvudet.

Febern ger sej efter panodil så just nu lider han mest av hostan och jag tycker mej se (när jag lyser med mobillampan) att han är illröd i halsen.

Sömn kan vi nog glömma inatt med.

Återstår att se om det blir vårdcentralen imorgon.

Så...det var vår vecka det.

Och snart börjar vabruari eller?
#1 - - Sofie:

Krya krya! Hoppas inte det är halsfluss ;( eller bättre det kanske än virus så får han penicillin och blir frisk snabbare. Kram

Svar: 💜
Annie