En sån där dag

Alfons sov hela natten. Skönt.
Han har ingen feber och är inte lika snorig idag.
Hoppas på ännu en hel natts sömn.

Själv känner jag mej sådär idag.
Allt är sådär!
Tung i huvudet, förkyld, den tiden i månaden, magvärk.
Känner mej lite låg.

Jag har rensat ut bebistiden helt, det finns inget kvar.
Allt är sålt, skänkt eller slängt. Allt!

Måndag är min allra sista mammalediga dag någonsin!
Föstår ni så konstigt det känns!

Bebistiden är över och den kommer aldrig mer igen.
Jag kan inte riktigt fatta att det har gått snart två år sedan jag jobbade sist och sedan Alfons föddes.
Jag kan heller inte fatta att jag inte ska få uppleva allt det där igen...ni vet...graviditet, förlossning(ok den kan jag skippa), lyckoruset, spädbarn, bebis.
Jag har lixom gjort mitt på den fronten nu!

Jo jag vet att jag säkert känner så här just för att det närmar sej jobbstart.

Jag ska försöka blicka framåt och jag är grymt tacksam över vad jag har.

Jag ska följa er genom livet, skratta med er, trösta er när ni är ledsna, hjälpa er och alltid finnas där för er när ni behöver mej.

Mina grabbar💙.