mor & son

I går gjorde Freddy en ögonbehandling med laser, en teknik som kallas LASEK.
Detta är något vi har pratat om i flera år och nu hade han möjligheten att göra det.
Skulle jag haft ett synfel och det gick att behandla skulle jag inte tveka en sekund!

Man får inte själv välja metod utan det avgörs vid en undersökning.

Denna behandling är dock lite trixigare än andra där man t e x kan gå och jobba direkt efter.
Med LASEK får man inte köra hem själv (jag agerade taxi=), efter en halvtimme släpper bedövningen och då är det bra om man ligger i sin säng och därefter proppar i sej starka värktabletter samt droppar bedövningsdroppar i ögonen. Man får en helsikes massa olika flaskor med droppar som man ska sköta efter schema och så får man även insomningstabletter.

Ja han har alltså rätt ont med andra ord men idag är det bättre än igår och på måndag är han tillbaka på jobbet och ska kunna se så bra att han får köra bil. Sedan blir det bara bättre och bättre. Runt tre månader tar det innan synen blir helt perfekt.

På väg hem satt han och läste på vägskyltar från långt håll och tyckte det var ashäftigt!! Det har han inte inte kunnat göra utan linser förr!! Otroligt!

Nu kan han slänga linser, vätska, burkar och glasögon och...oj vad mycket plats det blir i badrumsskåpet nu...paaaax för den platsen;-)

Här hittar ni info om ni går i samma tankar.

Detta innbär att jag och älskade son har fått hitta på en massa skoj själva. I går var vi ute en lång stund, vi gick till skogen, åkte snowracer, skottade snö och hämtade ved mm. Väl inne "degade" vi lite med lera och sedan tog vi ett bad. Mycket mys =).

Elliot sover nu sedan en timme tillbaka och jag har varit duktig och betalat räkningar, bytt elbolag, bägart ut tillfälliga föräldrardagar (för vab) samt ändrat inkomsuppgifter lite här och var efter en lönehöjning.

Nu är jag värd en slappar kväll i soffan.
Jag hör att Efterlyst börjar nu, perfekt=)

#1 - - Cathrine:

En i stallet gjorde en laserbehandling, men med bättre återhämtningsperiod, räckte med solbrillor konstant och inga dammiga miljöer i nån vecka. Nu ser hon galant btw :)

#2 - - Annie svarar:

Det låter lovande!! Hade han fått välja hade han inte tagit denna metod som är så smärtsam såklart. Blir spännande att SE;-)hur det blir!!