blixten, världens snabbaste racerbil

Jag gick visst i ide där en tid!

Jag har väl inte jättemycket tid och ork för bloggen just nu.
Sitter framför en dator hela dagarna och då vill man göra just allt annat än att sitta vid datorn när man kommer hem.

Veckorna rullar på och sonens första förkylning för hösten är här. Jag har varit hemma i går, i dag och det blir även så i morgon. Febern kom i förmiddags och han är genomförkyld. Som vanligt tackar jag högre makter för nässpray!!!
Bra skit det där! Högt under huvudet och alvedon vid vilet så har febern sjunkit. "Bilar" går för fulla muggar på tv:n. Bra soundtrack där måste jag säga=).
Ingen matlust men välling går bra. Han har även en söt doft av vanlij och jordgubb på kinderna=glass ;-)
Bra mot febern!

Tanken var att Elliot skulle få busa hos sin mormor fre-lör och att vi skulle lyxa till det med spa-behandlingar och vår favvo-restaurang och ev en film på bio men vi får se hur den lille grabben mår nu innan vi bokar nåt.
Bara han blir frisk så.
Känns som att det börjar nu...snoriga barn hela tiden, öronont, löss...ja allt det där som hör barnomsogen till. Stackars!

Men Elliot är ialla fall redo för vintern, jag och mor var i Ullared och som vanligt blev det en heeeel del=). Älskar´t!
Overall, termoställ, överdragsbyxor, fleecefodrat regnställ, fodrade stövlar, vinterskor+ en massa lekkläder.
Och sen hittade ju jag massa till mej oxå!

Annars har vi väl inte gjort så mycket, spenderat tid med familj och vänner vilket vi uppskattar mycket.
I fredags var vi i Valla med Elliots morfar och gammelfarmor, sen träffade vi även hans morbror för lunch.





Det där med djur är väl lite trevligt men allt man kan styra är allra roligast!!

I lördags kom Sofie, Micke och lille Rasmus hit på middag. Supertrevligt! Rasmus hade snyggbyxor på sej och var så snäll hela kvällen=). Mysigt att bara sitta i soffan, prata och ha trevligt med fina vänner!

I dag har jag och lille sjuklingen bakat jättegoda tekakor med havregryn ala Svärmor.
Elliot älskar att vara med i köket! Och det får han mer än gärna vara=)

Nu ska jag återgå till mina grabbar som kollar på...vad då...just det...BLIXTEN=)


Tips:
Satsumas, härliga små, sura och gula finns nu i butik och är som bäst! Mina favoriter.
Idol audition sänds från Linköping ikväll. Hoppas man känner igen någon=)