en liten vit lögn

Jo i förra inlägget var jag tvungen att dra till med en vit lögn ang lördagen.
Allt för att förvirra Fia;-)

Vi hade nämligen planerat hennes möhippa!! Klockan 8 på lördag morgonen samlades 13 fnissiga och förväntansfulla tjejer utanför Fia. Mogge hade lämnat dörren olåst så vi smög upp för trappen och stormade in i deras sovrum. En chockad Fia slängde ur sej en eller två svordommar åt oss när hon yrvaken fattade vad som var på gång=)

Champangefrukost och tjejsnack började vi dagen med sen åkte vi till en studio i Tannefors där Fia fick sjunga in två av hennes favoritlåtar på skiva. Det blev lite tid över så hela gänget gick in och sjöng in en låt åt Fia oxå.

Därefter tog vi oss till stan, några åkte bil och några gick. Jag åkte bil och när de andra närmade sej stan fick vi veta att Fia hade fått på sej en hel hudfärgad nakendräkt! Jag hade inget med detta att göra!
Men Fia gjorde succé i sin dräkt när hon gick genom stan och samlade ihop pengar till sin utekväll=)

Sen köpte vi lunch och åt den i en lokal vi fått låna där vi tidigare hade dukat fint.
Därefter fick Fia massage och lite välbehövlig vila. Några av oss åkte hem för att fixa till oss inför kvällen och några tjejer stannade kvar i lokalen och fixade även till Fia så hon blev superfin!

Därefter tog vi oss ner till City bowl där vi bowlade en timme och sen åt jättegod mat.
Sen blev det Harrys resten av kvällen.
En supertevlig och lyckad dag måste jag säga! Skoj att träffa Fias kompisar som var jättesnälla allihop.


I studion med sin fina nappflaska

Fia hittar en polare, båda i väldigt snygga dräkter=)

Jag och min fina vän på middagen.

Fia var jättenöjd med dagen och det är det viktigaste för mej.

Själv var jag pigg och glad på söndagen även om jag hinkade i mej en hel del;-)

Däremot fick Elliot feber på kvällen och grät när vi tryckte på hans vänsta öra. På måndagen fick vi tid hos läkaren som sa att det var en inflammation i örat precis som vi misstänkte.
Ingen Kåvepenin fick vi dock. Det går över av sej självt tyckte han.
Febern har hållt i sej och Elliot har klagat, gråtit och sagt att det gör ont i örat=(
I dag fick jag nog och tjatade till mej en återbuds tid och den läkaren skrev ut medicin direkt. Tack och lov.
Febern har varit skyhög hela eftermiddagen och kvällen, runt 39,5-39,7 och vägrar att ge med sej även om han fått Alvedon. Stackarn!

Jag ringde min alldeles egna sjukrådgivning alias Fia (hon är uska) som alltid ger kloka råd och tips på hur vi ska göra. Tack för att du alltid finns där!!

Hoppas på att natten blir lugn, att han får sova och att den förbannade febern ger med sej.
Känns ialla fall skönt att ha fått Kåvepenin innan alla röda dagar nu i påsk.
Det gäller att stå på sej!!

Ja nu får vi se hur planerna i påsk ser ut, huvudsaken är att sonen blir frisk och sitt gamla glada jag igen.

Elliot har världens gulligaste dagmamma som kom hem till oss i eftermiddags med ett påskägg fullt av godis.
Så himla söt och engagerad i barnen.

Nehe ni, nu ska jag ta det lite lugnt efter en intensiv natt och dag. Natten som kommer blir nog tyvärr jobbig har jag en känsla av. Men man gör allt som krävs för ens barn och man lider med dom när dom inte mår bra.

Goder kväll!