Semi 1

Vissa dagar hinner man inte med någonting medans andra dagar får man hur mycket som helst gjort.

I dag var en sån dag, vi har gjort massor.

Vi började med att åka hem till pappa en sväng, därefter åkte allihop in till K-Rauta för att köpa en sandlåda till Elliot och vi kom även därifrån med en sprillans ny gungställning som Elliot FICK av sin bästa morfar.
Tack tack tack!!!
Nu blir det leka av på tomten=)

Efter det plockade vi upp min farmor och drog till valla för att Elliot skulle få kolla på alla djur.
Tomt!! Det fanns inga djur. Några hästar i en hage kunde vi hälsa på. Trist, det blev en liten promenad runt området sen drog vi och köpte lunch som vi åt hemma hos farmor.

Tanken var sen att åka till Maxi för att handla lite men Elliot somnade på två sekunder i bilen så jag fortsatte hemmåt. I spöregn lyckades jag bära in honom och lägga honom i sängen utan att han vaknade.
Hans mor passade på att vila lite hon med;-)

I kväll lagade jag till en stor laddning Chili con carne. Elliot har badat, jag har handlat på affären här i Pickhult (istället för Maxi) och så har jag även hunnit med en dusch. Puh!

Som pricken över i:t så kom sambon hem med bakelser från Lanemos. Mycket bra dag!!!


Annies schlager koll.

Nu börjar uppladdningen inför ESC. Ikväll kl:21 på svt 1 är det dags för den första av två semi-finaler.
Vilka bidrag ska gå vidare till lördagens stora final??
På torsdag tävlar Sverige, Anna Bäähäärgendahl kan få det tufft men vi hoppas ju såklart på en finalplats!!
Sverige har ALLTID, alla år varit i final sen har det ju gått åt skogen dom senaste åren.
Att inte ens komma till finalen skulle ju vara katastrof!

Om jag skulle utse en vinnare av det lilla jag har hört så skulle jag från hjärtat tippa på Israel.
Man fattar inte ett skit av vad killen sjunger men han har bra röst och inlevelse. Sätter sej! 
Han tävlar på torsdag. Det känns som den andra semin är tuffare än den i kväll.
Men det är jättesvår-tippat i år. Många ballader.
Kanske har Tyskland en chans med sin Lilly Allen/Duffy liknande låt.

På fredag åker jag och mor till Norge för att kanske för enda gången i livet få uppleva denna stora folkfest!!
Vi ska ju inte på live-sändningen utan på genrepet kl 13 på lördagen i Telenor Arena.
Allt ska vara exakt som på kvällen, får dom tekniska problem ska man kunna visa genrepet i stället.

Om man tar en liten del-final här hemma i Sverige så är det sjukt mäktigt så man kan väl bara tänka sej hur det kommer att vara i Norges största arena men ett "helt" Europa som hejar på sina land.

Gala, glitter och glamour!! Fan, jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mej. 

Jag ser som ni förstår fram emot detta så himla mycket. Tack mor!!



Dags för bakelse=)
#1 - - Sofie:

Heja Danmark!!!

#2 - - Sofie & Dess:

Tummen upp för Belgien / Sofie & Dess