12 år

Idag firar jag och Freddy 12 år tillsammans!



Vi fixade en smarrig middag med kycklingfilé, parmaskinka, en balsamvinäger sås och till det klyftpotatis och sallad. Det blev så gott!! Vi har aldrig gjort den maten förut men Sofie har pratat gott om receptet så jag var tvungen att testa=) En ny favorit tror jag minnsann!


 Kyckling med parmaskinka och balsamsås

Ingredienser

4 port

8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer, 500 g
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
2 dl Arla Ko® vispgrädde
2 msk balsamvinäger
1 msk konc kycklingfond
2 pressade vitlöksklyftor

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite färsk oregano.

Testa! Det var verkligen jättegott och enkelt.


Jag och Elliot hade även gjort en jordgubbstårta på dagen. Freddy blev glatt överaskad!
Snacka om att vi blev mätta!!



Smaskens!

Vilken måndag, varmaste dagen idag tror jag. 

Idag har vi bara varit ute, promenerat i mina "gamla" kvarter nere hos far. Vi vick upp till kanalen och tittade på båtar och folk som badade. Fullt med folk!
Sen badade vi i Elliots pool och det första han gjorde var att slänga jord i vattnet med en spade;-)

Elliot har fått en ny sömnrytm, somnar mellan halv sju-sju och vaknar runt halv nio-nio. Jag klagar inte, hihi!!
Sen tar han sej ett vil på eftermiddagen på runt två timmar. Perfekt!
Har sagt det förr men det är verkligen underbart att vara mammaledig, speciellt nu i värmen.

Imorn kväll ska jag träffa mina tjejer. Vi ska ses på stan och ta en fika. Det var ett tag sen så det ska bli mycket skoj!! Det har vi alltid när vi ses!
Tror vädret ska bli lika fint som idag så det kanske blir till att sitta ute.

Nu ska jag ta det lite lugnt i soffan för första gången idag. Vad trött man blir utav värmen!
Men det är ju härligt=)

#1 - - sofia:

ÅÅÅÅÅÅÅ Ett STORT GRATTIS TILL ER VÅRA BÄSTA VÄNNER PÅ ERAN 12 ÅRS DAG...



Ni verkar haft en toppen mysig dag, hoppas att den fortsätter hela natten me.. :P



Pöss på er

#2 - - Maria:

GRATTIS till 12 år!! Ja att vara mammaledig är helt underbart!! Att skaffa barn var nog det bästa beslutet jag någonsin tagit, lär bli många fler framöver ;) Hihi