Glidare!

Mycket har hänt sen sist!

Sambon har fått ett nytt jobb och vi är så himla glada!
Nu slipper han säsongsjobb på sommaren och snöjour på vintrarna som han har jobbat med i så många år.
Äntligen kanske våran familj kan ha en normal semester på sommaren, något som vi aldrig har haft under våra 12,5!!! år tillsammans. Jag hoppas han kommer att trivas! Känns som om det ordnar upp sej nu=)

Detta fick vi reda på i fredags och på kvällen bjöd jag min lilla familj på restaurang. Ett kort men mysigt besök med så smarrig mat. När man har med sej en liten grabb som har myror i brallan så kan man inte sitta i flera timmar;-) Men vi hade jättemysigt. Det är så skoj att hitta på saker nu när Elliot börjar bli lite äldre!

Helgen var lugn och skön för omväxlings skull. Det blev en spontanfika hos våra vänner som vi inte har träffat på ett tag och det var supertrevligt. Vi hade mycket snack att ta igen.

Söndagen skulle vi spenderat hemma hos mor och Stefan. Fira lite tidig julafton var tanken men dom kom inte ut och vi kom inte in. Dom bor på landet och plogen är inte så flitig där tyvärr. Så det blir lilla julafton i morgon isället, då hoppas vi verkligen att vägen är plogad!!

Det närmar sej jul som sagt och vi har fått upp lite julgardiner och tomtar här hemma.
På onsdag ska vi köpa och klä en julgran och köpa lite julklappar till Elliot.
På torsdag är det traditionsenlig uppesittarkväll på Sobelstigen 1 med vännerna, bingolotto, glögg och julskinka.
Och sedan var det helt plötsligt julafton!! Den firas hemma hos oss med Freddys mor, far och syster samt min far, farmor och lillebror. Mysig och lugn jul blir det så jag känner mej inte stressad av det och det är ju precis så det ska vara=)


I dag åt vi julbord på lunchen med jobbet och jag jobbade min sista dag och gick på julsemester kl 16:30.
Nu är vi lediga tillsammans ända tills den 3 januari då jag börjar jobba 32 timmar i veckan.
Freddy börjar sitt nya joba den 10 januari. Skönt med lite ledighet!



I kväll ska jag bara ligga i soffan och ta det riktigt, riktigt lugnt;-)

Goder kväll på er!
#1 - - Sofie till Glidarn:

Du vet att jag skojja va?? ;)

#2 - - Glidarn till Sofie:

Självklart;-)

#3 - - Undrande?:

Vad är det för nytt jobb han har fått då?