Madde & Niklas = sant

Halloj på er mina TYSTA läsare!
Mmm jag vet att ni läser, jag ser er;-)

Lördagens bröllop var hur fint som helst! Madde var såå vacker i sin fina klänning, smink och hår och Niklas var väldigt stilig.
Själv var jag hängig och hade jätteont i halsen och Elliot var febrig och snorig så det kändes sådär att försöka göra sig fin och ge sig av.
Men mormor Vivi och Stefan kom, vi var festfina och Elliot var på bra humör då kändes det lite lättare.
Stefan skjutsade oss till Kaga kyrka som ligger rätt nära här, på väg in till stan.
Klockan 15 började vigseln. En av tärnorna var höggravid o vad hon grät!!! Ja hon grät o grät o så grät hon lite mer o lite till-hormooooner!
Det var jättefint i kyrkan och en jätteduktig tjej sjöng ett par fina sånger för brudparet.






Efteråt begav vi oss till bygdegården för middag och fest. Vi var där runt fyra men fick inte sätta oss till bords förrns kl sex. Förrätten var uppdukad och vinet upphällt i glasen, äntligen! Nej då börjar brudens far med sitt tal som varade i typ 25 minuter-suck suck!! Sen fick vi äta!

Efter förrätten blev det buffé, den var hur god som helst.
Mycket att välja mellan bl a kycklingspett, helstekt fläskfilé, potatisgratäng mm.
Tårtan var så fin och jättegod. Cholkadbottnar med passionsfruktmousse eller nåt sånt.
Kvällen var lugn för min del, dels för att jag inte druckit på 14 månader och att jag inte mådde rikigt bra plus att det var första gången vi lämnade Elliot med barnvakt så länge och han var lite sjuk.
Jag hade svårt att tänka på nåt annat än Pluttis om jag ska vara ärlig. Men jag vet att mor hade läget under kontroll!
Fick skjuts och var hemma runt tolvslaget. Det gick jättebra hemma men min mor var lite slut;-) Hihi det tar på krafterna!

Tack så jättemycket mamma och Stefan!!

För min del vaknade jag upp på söndagen och var hängig, snorig o ont i halsen men inte tung i huvudet som vissa andra var!!! Jag nämner inga namn;-)


Idag är Elliot feberfri men fortfarande snuvig! Gick med honom till vårdcentralen förut.
Inget fel på honom-barn är typ sjuka hela tiden sa doktorn. Kul kul!
Jaja vi ska hålla lite koll och ta honom till doktorn igen om hns allmäntillstånd ändras till det sämre.
Små barn visar när dom verkligen mår dåligt och då ska man ta det på allvar.
Elliot är ju hur glad som helst men lite trött när febern kommer.
Det är bara att fortsätta som vi gjort med koksalt o nässpray ibland. Hoppas det ger med sej snart.

Glad när man får fruktpuré trots feber.

Roligare att äta välling om man får hålla flskan själv.

Vaken bebis, måste gå.

Kram på er!
#1 - - Sofie:

Vad vacker du är gumman! Kram

#2 - - Gun ( farmor ):

Oj vad fina ni var, E har blivit så stor kille, hoppas vi ses snart.

#3 - - Cathrine:

Du var rätt stilig själv ;)

/Tyst läsare