Svenne banan!

Ja riktiga "svennar" har vi varit idag.
Freddy har tagit en pappadag idag. Vi har varit på Blomster landet och köpt lite blommor och växter som vi har planterat i  rabatter och krukor. Mycket fint! Sen gjorde Freddy en äpplepaj som står i ugnen nu. Luktat jättegott i hela huset.
Vaniljvispen väntar är vispad.
Lille sonen ligger och sover i soffan och jag går o småstädar lite. Mysdag!

Imorn blir det grill här hemma. Jimmy, Mia o lille Leo och Mogge, Fia o lilla Tuwa kommer hit. Trevligt! Hoppas vädret blir så bra som dom har lovat. kanske man kan pressa lite i solen oxå.

På söndg ska det bli rikigt fint väder o jättevarmt. Jag, Elliot och morbror Simon ska hem till min mor på middag och fira mors-dag. Undra om jag blir firad? Jag är ju oxå mor ;-)

Idag har vi hälsat på Helen och hennes gulliga hund Svea. Var så länge sen vi sågs. Svea hade blivit jättestor. Sååå söt! Helen fick äntligen träffa Elliot. Men han sov mest:-)
Igår när jag var ute på promenix tänkte jag att jag skulle ta en bild med mobilen o skicka till pappa Freddy och då precis log Elliot. Jag fick det på bild! Wohoo! Händer ju inte så ofta att han ler än så länge. Kul!

Nehej nu är pajen serverad. Gott!

Trevlig helg på er!

#1 - - Sofia:

Hej gumms... ser verkligen fram emot imorgon.. Sååå underbar han e lille snutten.. Va fint med alla blommor.. :) Ses imorrn.. Kramar