Inte bra!

Jag lyckades bli helt genomförkyld, började i måndagskväll. Galet ont i halsen och jättesnuvig. Inte kul alls!!
Hoppas det blir bättre till helgens alla festligheter.

På lördag är det ju stort kalas hemma hos mor. Ska bli jättekul! Lite familj från Norge kommer hit oxå. Dom har ju inte träffat Elliot än så det blir roligt att få visa upp honom:-)
Jag ska göra tzatsiki och fetaoströra och ta med. Hoppas vädret blir bra.

Elliot har slagit sovrekord! Nu sover han runt 7,5 tim i streck varje natt, vaknar och äter och kanske busar lite och så sover han typ två timmar till! Det tycker mamma och pappa är väldigt bra!
Vi tjuvstarade lite med smakportioner i veckan. Han är ju snart fyra månader och då börjar man med det.
I tisdags fick han några skedar mild havregröt, det var sååå skoj att se minen, men jag tror han tyckte det var gott. Lite mangopuré slank oxå ner men det var rätt surt!

Vad är detta för konstig mat morsan??

Suuurt!

Så var träden borta. Det kom tre snubbar kl halv åtta på tisdags morgonen och kag kan tänka mej att vi inte var så populära bland semesterfirande grannar! Dom drog igång sina motorsågar och jag tog med mig Elliot och åkte ner till min pappa. Efter bara en timma åkte vi hem igen och då var dom snart klara. Fyra jätteträd nersågade och uppkapade i 30 cm bitar. Helt otroligt vad skickliga dom var!! Jag trodde att dom skulle hålla på flera timmar. Detta var deras tredje jobb den dagen! Snacka om bra timpenning! Men dom slet som djur . Sen såg det ut som kriget på vår tomt men Freddy och han jobbarkompis har städat upp allt och laggt i högar så nu ser det riktigt fint ut. Blev ljust och öppet! Mycket bra.

Ett träd på sidan och tre bakom huset.


Trädkriiig!!

Den förra ägaren får väl hjärtattack när hon åker förbi och ser vad vi har gjort med hennes älskade träd ;-)
Kan säga att alla grannar fick väldigt STORA ögon och nackspärr när dom såg tomten.

 På söndag är det Elliots dop! Jag börjar redan bli nervös!! Mycket att tänka på vill ja lova. Hoppas det går bra och att Ellie är snäll och lugn i kyrkan. Vi ska vara i Stjärnorps lyrka och sen fika i församlingshemmet.
Jag och pappa var och handlade massa grejer idag, blir mer än man tror. Duk, servetter, kaffe, te, saft, läsk, fika, ljus mm mm. Det blir nog bra och roligt.

När jag pratade med min kära vän Sofie i telefonen förut såg jag plötsligt ett rådjur på tomten och var tvungen att lägga på för att hämta kameran.
Inte jättebra bild genom rutan men ni ser ju rådjuret ialla fall. Sen ringde jag upp Sofie igen ;-)

Bambi!

Nu är det snart läggdags!

Kram och god natt.
#1 - - Jenny:

Så himla häftigt med rådjuret:)

#2 - - maria:

hello hoppas att allt är bra med er och lill prinsen.. har oxå starta en blogg och lagt dig som länk hoppas att det är ok.. kram

nyllat.blogg.se