Mellandagar+pulkapremiär

God fortsättning!

Juldagen spenderades hemma hos min farmor med min far och lillebror. Mycket mysigt!
Ingen julmat utan det bjöds på flygande jakob och ostkaka med sylt och grädde. Gött!
Sen delade vi ut julklappar och det blev en hel del även denna kväll;-)


Några av Elliots julklappar. (Sittpuffen är limegrön i verkligheten), bokstöd och två stolar från underbara Jabadababo.




Utöver dessa fick han även bl a: en grön träbil, adidasdress, stickad tröja som hans mormor stickat. pengar, litet piano, leksaksmobil, hink med klossar, träleksak, limegrön leksakskorg, hand/fot avtrycks kit, bok, lekkudde i form av en groda, massa fina kläder, badbok, flera gosedjur, grå fårskins tofflor och vantar, mössa, nalle puh-matta m m.
Bara bra och fina saker!

Tack så jättemycket allihop! Ni är så snälla.

Annandagen började vi på Tornby, vi skulle bara ha en pulka från Sagoland så vi behövde inte trängas.
Köpte en pulka till Elliot och sen åkte vi upp till stugan i Sandvik.
Där väntade massa god julmat och ännu mer julklappar och paketspel. Sedan tog vi premiärturen med Elliot i pulkan. Han sa inte så mycket, satt mest och tittade och undrade vad som pågick. Jag tror han tyckte det var skoj. Som vanligt låg kameran hemma, hur svårt kan det va!!! Jaja det är så mycket annat man ska ha med sej när man åker iväg. Gun tog lite kort som jag hoppas på att få:-)

På väg hem ringde snöjouren till Freddy så det var bara att byta om och dra ut och jobba. Han var väl hemma runt halv ett på natten. Som tur är har han inte behövt jobba mitt i julfirandet, hoppas bara att det inte snöar på nyårsafton.

Igår drog jag och Elliot in till Sofie. Vi fikade på nygjord kladdkaka och myste. Alltid lika kul att ses!
Jag är glad att jag har dej gumman:-)

Under tiden sattes parabol upp på taket här hemma så nu har vi MASSA tv-kanaler att titta på. Skojs!

Idag gjorde vi oss iordning, packade in allt i bilen och drog iväg in mot stan. Första stoppet var Malmen för att slänga allt från julfirandet mm. Sen lambohov för att hämta en bilbarnstol till Elliot som vi får köpa av snälla Danne och Linda. Efter det var tanken att vi skulle åka till Ikea, Ikano och ev Babyproffsen MEN självklart ringer (gissa vem) snöjouren till Freddy. Det regnade och började frysa på och ska bli jättekallt inatt så det var bara för Freddy och åka hem, byta om och ge sej iväg. Suck!

Jaja jag och Elliot åkte in till Tornby ialla fall. Skulle vi ha gjort det??? Nää tveksamt. ALLA var där. 
Men vi fick p-plats på en gång så vi hade lite tur. Vi träffade Jenny, Thomas och lilla Julia som oxå var där och fajtades med allt folk. Tur att man har barnvagn så man kan mosa sej fram;-)
Jag köpte ialla fall det jag skulle ha och sen orkade vi inte mer så vi drog hemmåt igen.


Ikväll bjöds det på avocadopaj med räkor och kräftor till kvällsmat. Gott!
Elliot somande för nån kvart sen på en minut utan ett ljud. Så skönt!
Snart kommer Freddys kompis upp för att se LHC-matchen (eftersom vi har alla kanaler man kan ha;-)
och jag tror jag ska lägga mej i sängen och se nån film eller kanske läsa lite MAMA-tidning.

Bye så länge!