God Jul!

Julaftons kväll.




Elliot sover och vi ska titta på Sagan om ringen och bara ta det lugnt.

Vi har haft en jättemysig julafton!

Det började väldigt händelserikt med att Elliot vippade i sin gåstol. Det gick bra som tur var men jag (och han)
blev ju såklart jätterädd. Lite senare smakade han på ett flytande wc-block! Spottade och fräste, jag tror inte han fick i sej nåt med jag ringde giftcentralen ändå. Ingen fara på taket sa dom. Puh! Han är snabb den där lille busen.

Familjen kom runt halv ett. Jag, mamma och Gun hjälptes åt att förbereda julbordet. Mycket smaskigt blev det! Kylen är nu proppad med julmat.

Efter maten var det Kalle-dags eller rättare sagt lite slötid, vissa somnade i soffan andra tog in hästar, nån försökte få bebis att vila och själv skickade jag god jul-mess till vännerna.
Efter Kalle fikade vi lite på mammas tosca-päron med glass. Smarrigt!

Sen var det dags för tomten Janne att dela ut julklappar. Elliot som var finklädd till julbordet hade nu svidat om till tomtedräkt;-) Mycket julklappar belv det. Elliot tyckte nog att paketpappret var roligare just då.
Han fick så mycket fint! Både kläder, leksaker och grejer till rummet. Mycket bra!
Tack så jättemycket familjen hälsar Elliot!





Runt kl sex åkte alla hem och vi började städa och plocka här hemma.

Imorgon är det julfirande med far, farmor och lillebror som gäller.

Tillsist vill jag önska er alla en god jul! Hoppas ni har en mysigt kväll.